طرز کار گیربکس اتوماتیک
طرز کار گیربکس اتوماتیک
مرکز تخصصی گیربکس رالی تهران – تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران – کارگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک ” گیربکس رالی ” با بیش از 20 سال سابقه در امر تعمیرات خودرو فعالیت دارد .
وقتی راننده لیور را در وضعیت P قرار می دهد:
ECU فرمانی را به گیربکس ارسال می کند و در نتیجه آن: چرخدنده های گیربکس و محور خروجی آن قفل می شوند
و هیچ نیرویی به شفت خروجی منتقل نمی شود.
وقتی راننده لیور را در وضعیت D قرار می دهد:
کلاچ گیربکس گشتاور دریافتی را به چرخدنده ها منتقل می کند.
ECU با توجه به سرعت خودرو و میزان و کیفیت گاز دادن، دنده ها را تعیین می کند.
وقتی راننده لیور را در وضعیت N قرار می دهد:
کلاچ آزاد شده و مانع از انتقال گشتاور به چرخدنده ها می شود.
وقتی راننده لیور را در وضعیت R قرار می دهد:
ECU تنظیمات چرخدنده ها را بگونه ای انجام می دهد که جهت چرخش معکوس شود. نسبت افزایش قدرت و سرعت در دنده عقب نزدیک به دنده 1 است.
وقتی راننده لیور را در وضعیت M + – (شیفت ترونیک یا تیپ ترونیک) قرار می دهد:
ECU فرمان تعویض دنده ها را با اشاره راننده صادر می کند. به همین دلیل در حالت تعویض دنده دستی، کمی تاخیر در تعویض دنده ها احساس می شود.
مرکز تخصصی گیربکس رالی تهران – تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران – کارگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک ” گیربکس رالی ” با بیش از 20 سال سابقه در امر تعمیرات خودرو فعالیت دارد .
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟در گفتگو ها شرکت کنید!