گیربکس رالی ، کلید موفقیت خودروی شما
گیربکس رالی ، کلید موفقیت خودروی شما
هاست ، طراحی ، پشتیبانی و سئو با تیم ست آپ
انواع نشتی روغن از خودرو | فروش انواع گیربکس های اتوماتیک و قطعات مرتبط با آن در مرکز گیربکس رالی تهران مجموعه بزرگ و تخصصی در تعمیرات گیربکس های خودروهای برتر در تهران می باشد .
در مجموعه گیربکس رالی متخصصین باتجربه در بخش فروش و تعمیرات بصورت حرفه ای بیش از 20 سال کنار شما هستند تا به بهترین شکل و کیفیت تعمیرات و سرویس های عالی را به شما ارئه دهند .
– عرضه و فروش انواع گیربکس , AL4 , AT , CVT , Xtronic و غیره با تضمین کیفیت
– ارائه انواع قطعات مرتبط با گیربکس اتوماتیک و اراسل به سراسر کشور
– تضمین کیفیت و اصلی بودن قطعات و لوازم و گیربکسهای ارسالی
– تعوبض روغن گیربکس اتوماتیک و تامین کننده قطعات اصلی گیربکس انواع خودروهای برتر
شهریار، مرکز شهرستان شهریار در استان تهران قرار دارد. این شهر، مهمترین شهر در غرب استان تهران است که به علت وجود باغات، کیفیت هوای این منطقه از تهران بهتر است. شهریار دارای باغات فراوانی است و محصولات باغی این شهر معروف و با کیفیت هستند.
در تاریخچه شهریار ذکر شده است که این شهر قبلا با نام علیشاه عوض شناخته میشد و در مرکز بخش شهریار واقع شده است. مسافت این شهر تا تهران حدود ۳۰ کیلومتر است و دارای جمعیتی در تعداد ۲۹۶۴ نفر است.
مردم این شهر به زراعت و باغداری مشغول هستند و محصولات اصلی آن شامل غلات، انگور، چغندر قند، سیبزمینی و میوههای متنوعی است. این شهر دارای دستگاههای اداری مختلفی است از جمله بخشداری، امین صلح، دامپزشکی، بانک کشاورزی، آمار، بهداری، فرهنگ، دفتر پست و … . برای رفاه شهروندان، اتوبوسهای روزانه از تهران به شهریار و برعکس فعالیت میکنند.
شهریار، با داشتن باغات میوه متنوع و فراوان و هوای فرحبخش و مطبوع، به عنوان یک نگین سبز و ریه استان تهران شناخته میشود. این شهر، به دلیل وجود درختان و فضای سبز بسیار، جایگاه ویژهای در استان دارد.
یکی از ویژگیهای منحصر به فرد شهریار، وجود جریان هوایی به نام “باد شهریار” است که شهرت زیادی دارد. این باد، اغلب از غرب به سوی شرق با تمایلی کم به سمت جنوب وزش میکند.
همچنین، اشاره شده است که بادهای موسمی شهریار، قدرت بالایی دارند و هنگام برخورد با چهره افراد، آن را سیاه میکنند. اما امروزه، این بادها تقریباً فراموش شدهاند و دیگر چنین مشکلاتی در برخورد با مردم وجود ندارد.
شهریار یکی از شهرهای استان تهران در ایران است. واقع در شمال غربی تهران، این شهر با مختصات جغرافیایی 35 درجه و 43 دقیقه عرض شمالی و 51 درجه و 3 دقیقه طول شرقی قرار دارد.
شهریار از شمال به شهر رباط کریم، از شرق به شهر قدس، از جنوب به شهر تجریش و از غرب به شهر کیلان محدود میشود. این شهر، از فاصله تقریبی 35 کیلومتری شهر تهران قرار دارد.
روغنریزی خودرو از بخش موتور را میتوان با تشخیص نوع روغن آن شناسایی کرد. روغن موتور یک مایع لغزنده قهوه ای رنگ است که بوی خاصی ندارد و غلظت آن زیاد نیست.
روغن هیدرولیک قرمز رنگ است و غلظت کمتری از روغن موتور دارد؛ این روغن خاصیت تمیز کنندگی دارد و با صابون دست واکنش شیمیایی ایجاد می کند.
علت نشتی روغن از گیربکس
روغن ترمز در رنگ های متفاوتی تولید میشود که پرکاربردترین آن ها به رنگ های زرد، آبی و سبز هستند؛ می توان گفت که نشت روغن ترمز جزو شایع ترین موارد نشتی در خودرو ها می باشد و باید به آن اهمیت زیادی داد.
برای تشخیص سریع این نوع روغن بهتر است به یاد داشته باشید که روغن ترمز غلظت و لغزندگی بسیار پایینی دارد، خاصیت تمیز کنندگی زنگ آهن را دارد و در صورت ترکیب با آب خنثی می شود.
نشت روغن از گیربکس جزو مواردی است که برای تشخیص درست نیاز به دقت بالایی دارد چرا که ظاهر ساختاری روغن گیربکس شباهت بسیار زیادی به روغن موتور دارد و تنها تفاوت این دو روغن بالا بودن غلظت روغن گیربکس است و توسط حس لامسه قابل تشخیص نیست.
ناگفته نماند که روغن گیربکس های اتوماتیک شباهت بسیار زیادی به روغن هیدرولیک فرمان دارند. متد تشخیص محل روغن ریزی نیز بسیار شبیه به متد تشخیص نشت روغن موتور است و نیاز به بررسی همه جانبه و با دقتی میباشد.
شایع ترین نقاط نشت روغن گیربکس عبارتند از پیچ تخلیه گیربکس، نشت از کنار سنسورهای دور موتور و دنده عقب، کاسه نمد سرشفت کلاچ، کاسه نمد سرپلوس، واشر درب گیربکس، واشر ساعت گیربکس اتوماتیک، شیربرقیهای کنترل جریان روغن گیربکس اتوماتیک و شکستگی پوسته گیربکس.
به این نکته دقت داشته باشید که تخلیه روغن گیربکس به صورت دستی موجب افزایش حرارت و اصطکاک، کاهش روانکاری و در نهایت بروز آسیب های جبران ناپذیری به سیستم گیربکس خواهد شد؛ این امر در گیربکس های اتوماتیک، کاهش قدرت گیربکس و سپس از کار افتادن گیربکس و خرابی قطعات الکترونیکی مربوط به سیستم گیربکس اتوماتیک را در پی خواهد داشت.
یکی از اجزای اصلی در سیستم انتقال قدرت گیربکس خودرو می باشد که از پوسته، شفت و چندین چرخ دنده تشکیل شده است.
تغییر گشتاور تولید شده توسط پیشرانه و تنظیم سرعت دورانی چرخ ها از وظایفی هستند که به عهده گیربکس خودرو می باشند.
نکته حائز اهمیت این است که چرخ دنده های موجود در گیربکس پیوسته در حال چرخش هستند و برای پیشگیری از اصطکاک و آسیب های ناشی از چرخش و درگیری مداوم باید از روغن گیربکس استفاده کرد.
روغن گیربکس مسئول نرم، مرطوب و خنک کردن جعبه دنده و چرخ دنده ها می باشد.
نکته قابل توجه دیگر این است که خودروهای با دنده دستی و اتوماتیک دارای ساختمان اصلی یکسانی هستند و تفاوت اصلی آن ها در عملکرد آن ها می باشد.
امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی استفاده از گیربکسهای اتوماتیک نیز رواج بیشتری پیدا کرده است و پیش بینی میشود که استفاده از خودروهای دارای گیربکس دستی به مرور مقبولیت خود را از دست بدهد و از مدار تولید خارج گردند.
به طور کلی، روغن کاری برای بخشهای متحرک خودرو یا هر وسیله مکانیکی دیگر لازم و ضروری است چرا که ادامه حرکت در این بخشها بدون هرگونه روان سازی غیر ممکن است.
روغن گیربکس یا واسکازین هم نوعی روان ساز است که باعث می شود قطعات و بخش هایی از خودرو که داخل جعبه دنده یا همان گیربکس قرار گرفتهاند نیز روان سازی شوند و کارشان را به درستی ادامه دهند.
جالب است بدانید که این روغن به روان سازی قطعات مربوط به دیفرانسیل و جعبه فرمان هم کمک میکند.
بررسی هفت نقطه اصلی گیربکس در صورت بروز هر گونه نشتی احتمالی
قطعا ساده ترین راه برای کشف روغن ریزی، مشاهده زیر خودرو پس از چند ساعت توقف آن است اما پیدا کردن محل و علت دقیق روغن ریزی کار چندان سادهای نیست.
از این رو به یاد داشته باشید که در هر نوع خودرویی 7 بخش وجود دارد که میتواند با روغن ریزی گیربکس ارتباط مستقیمی داشته باشد:
کیفیت پایین ریخته گری دندهها نشتی روغن را به دنبال خواهد داشت و برای حل این مشکل باید ابتدا روغن را با پاک کننده های مخصوص از دستگاه خارج و کاملا تمیز کنید و پس از آن اسید هیدرو کرولیک 20 درصد را درون دنده ها تزریق کنید و تا 24 ساعت با دستگاه کاری نداشته باشید.
واکنش های شیمیایی که توسط اسید و روکش دنده ها انجام می شود ترک ها و شکاف های موجود را می بندند و دیگر نشتی رخ نمی دهد. پس از 24 ساعت حتما اسید را با ماده بازی دیگر خنثی و از دستگاه خارج کنید.
استفاده از واشر مخصوص روغن ریزی که سبب بازگشت روغن به محفظه می شود.
استفاده از لوله های رینگی کوچک به عنوان سیستم بازگرداننده روغن.
از سیستم های تخلیه روغن مرغوب کمک بگیرید؛ به این صورت که روغن قدیمی را فیلتر کرده و یا کلا خارج کنید و به جای آن روغن جدید را وارد دستگاه کنید.
شایع ترین دلیل نشت روغن گیربکس این است که میزان روغنی که جعبه دنده نیاز دارد تا روی آن بلغزد، کم باشد. به این دلیل که یک فشار هیدرولیکی نیاز است تا نیرو بین موتور و چرخ های اتومبیل شما به یکدیگر منتقل شود، اگر این فشار کم شود، روغن گیربکس نشت خواهد کرد.
یکی از وظایف روغن گیربکس، پایین آوردن دمای جعبه دنده هنگام تعویض دنده است. ازآنجایی که در نتیجه تعویض دنده گرما تولید می شود، در صورتی که سطح روغن گیربکس پایین آمده باشد، ممکن است گیربکس بیش از حد داغ شود و منجر به نشت واسکازین از گیربکس شود.
یکی از دلایل نشت روغن گیربکس آسیب دیدن کف ماشین است. ممکن است هنگامی که در یک جاده کوهستانی و یا حتی در یک جاده معمولی در حال رانندگی هستید، سنگ و یا جسم سختی با کف ماشین شما بر خورد کند و موجب سوراخ شدن و آسیب رسیدن به محفظه روغن و نشت آن شود.
اولین نکته در مورد گیربکس جنس بدنه آن است؛ در ابتدا باید به کیفیت محصول به خصوص بدنه آن دقت کنید که تماما عایق بندی باشد وگرنه شاهد نشتی روغن از دستگاه خواهید بود.
روغنهای بی کیفیت و میزان روغن مصرفی نیز میتوانند از عوامل مهم دیگر باشند، برای مثال اگر بیش از حد از روغن استفاده کنید قطعا بخش زیادی از آن نشت می کند و از دستگاه خارج می شود.
کیفیت مطلوب و نصب شدن درست کلیه قطعات درون گیربکس نیز از عوامل دیگری هستند که در جلوگیری از نشت روغن گیربکس تاثیر بسزایی دارند، برای مثال استفاده از واشرهای بیکیفیت در نصب گیربکس میتواند آثار مخرب پرخطر و هزینه بری داشته باشد.
به یاد داشته باشید که روغن گیربکس باعث تعویض مناسب دنده و عملکرد درست گیربکس میشود؛ از این رو بهتر است که همیشه حواستان به نشتی و تعویض به موقع روغن گیربکس باشد تا از بروز هر گونه مشکل پیشگیری گردد.
روغن های زیادی در خودرو استفاده می شوند که یکی از آنها واسکازین یا روغن گیربکس نام دارد، روغن گیربکس از موادی تشکیل شده است که به خوبی از چرخ دنده ها محافظت کند ؛ همچنین دسته بندی این روغن ها مانند روغن موتور بر اساس شناسه کیفی API می باشد . خاصیت اصلی روغن گیربکس سازگاری بالا با فلزات جعبه دنده و همچنین گرانروی بالا است ؛ میزان غلظت روغن دنده به مراتب بیشتر از روغن موتور می باشد و همین موضوع کمک می کند تا در نگاه اول متوجه شویم که روغنی که نشت کرده مربوط به موتور است یا گیربکس .
قطعا ساده ترین راه کشف این روغن ریزی ، رویت و مشاهده زیر خودرو پس از چند ساعت توقف آن است ، اما پیدا کردن محل و علت روغن ریزی کار چندان ساده ای نیست و گاهی پس از صرف چند روز از وقت خود و نظرات مختلف مکانیک ها باز هم به نتیجه نخواهید رسید البته در بیشتر مواقع نیاز به تعمیر زیادی نیست ، به عنوان مثال ممکن است کاسه نمد های پلوس یا پشت میل لنگ خراب شده و با هزینه ای ناچیز قابل رفع است . پس حتما حواس خود را جمع کنید که با فاکتور های با سنگین روبه رو نشوید .
برای این که کارشناسی نه چندان خوب مکانیک های سطح شهر ، موجب هزینه اضافی برای شما نشود بهتر است تا ابتدا خودتان اطلاعات مختصری از دلایل نشت و نقاطی که امکان نشت در آن جا هست داشته باشید . می توانید با کمک 7 مورد زیر ، نشتی روغن گیربکس را پیدا کنید :
1ـ کاسه نمدهای مربوط به دیفرانسیل
2ـ کاسه نمد میله تعویض دنده
3ـ کاسه نمد شفت اصلی
4ـ فشنگی دنده عقب
5ـ بررسی سنسور سرعت
6ـ روغن ریزی از محل اتصال پوسته کلاچ و پوسته گیربکس
7ـ وجود هرگونه شکستگی یا ترک خوردگی روی پوسته کلاچ یا پوسته گیربکس
مشکلات رایج گیربکس
از جمله مشکلاتی که ممکن است برای گیربکسخودرو پیش بیاید وجود سرو صدا در این مجموعه است خصوصا در خودروهای داخلی این موضوع بیشتر رویت می شود . عوامل متعددی موجب بروز صدا در گیربکس می شود و هرکدام دارای صدای خاصی می باشد . به طور مثال وجود ساییدگی یا شکستگی در چرخ دنده ها باعث ایجاد صدای زوزه می شود و یا خشک شدن و یا خرابی هر یک از بلبرینگ ها باعث می شود که گیربکس به طور پیوسته سوت بکشد .
این مورد عموما در خودروهایی با سن و سال بیشتر به چشم می خورد و ساییدگی زیاد چرخ دنده و یا زیادی سفت بودن اهرم های دسته دنده می تواند از عوامل آن باشد .
خشک شدن میله بندی اهرم دسته دنده ، تنظیم نبودن کلاچ ، آسیب دیدن ماهک و یا ساییدگی دنده برنجی از مواردی هستند که موجب جا نرفتن دنده می شوند اما مهم ترین نکته ای که باید در چنین مواقعی به آن توجه کرد سطح روغن گیربکس است ، زیرا ممکن است به علت وجود نشتی سطح مایع روان کننده پایین باشد و یا کاملا خالی شده باشد و دنده خودرو به سختی جا بخورد .
وجود نشتی در این بخش را اغلب زمانی متوجه می شویم که با مقداری روغن در محل پارک خودرو روبرو شده باشیم یا اینکه در هنگام تعویض روغن موتور و سرویس دوره ای با نگاه کردن سطح مایع روان کننده متوجه شویم که مقدار آن به صورت قابل توجهی کاهش یافته البته چک کردن روغن گیربکس کار ساده ای نیست و برخی از خودروها باید حتما بر روی چال مکانیکی رفته یا با استفاده از جک از زمین جدا شوند تا بتوان وضعیت این روغن را در آن ها سنجید .
به یاد داشته باشید که عملکرد نادرست دنده های اتوماتیک و همچنین سفت شدن دنده ها در خودروهای دستی از نشانه های بارز خراب شدن و یا نشت این روغن هستند .
رنگ مایع نشتی را بررسی کنید . روغن گیربکس در حالت عادی قرمز رنگ است ، اما اگر زمان تعویض آن فرا رسیده باشد ممکن است به رنگ قهوه ای درآید . همچنین توجه داشته باشید که دیگر مایعات خودرو نظیر ضد یخ و مایع برف پاک کن نیز قرمز رنگ هستند ، اما به وسیله بو و درجه غلظت این مواد ، می توان بین آن ها و روغن گیربکس تمایز قائل شد . در مرحله دوم لازم است که بو و غلظت مایع نشتی را مورد بررسی قرار دهید .
روغن گیربکس یک مایع صاف و یکدست است که وقتی آن را لمس کنید روغنی و چرب به نظر می رسد و ازین جهت به روغن موتور و روغن ترمز شباهت زیادی دارد و معمولا بویی شبیه به نفت دارد .
اما اگر روغن گیربکس نیاز به تعویض داشته باشد بویی شبیه به روغن سوخته خواهد داشت . نکته دیگری که باید بررسی کنید محلی است که مایع از آن نشت کرده است . روغن گیربکس معمولا از قسمت جلو و یا وسط ماشین نشت می کند . در واقع اگر در جایی که خودرویتان را نگه داشته اید مقدار زیادی مایع قرمز رنگ را درست در پایین قسمت جلو یا وسط ماشین خود دیدید به احتمال زیاد ماشین شما مشکل نشت روغن گیربکس دارد .
تضمین کیفیت و حرفهای بودن ما به عنوان گیربکس رالی نه تنها از تخصص بیش از دو دههای ما ناشی میشود، بلکه خدمات ما از جزئیات ناپذیر تا اصول علمی پیشرفته طراحی شده است. مشتریان ما اعتماد خود را به دلیل رفع عیوب با تضمین، گارانتی یک ساله، و حمل خودرو به تمام نقاط کشور، به ما سپردهاند. با گیربکس رالی، تجربه کنید تا ما را به عنوان گزینهای بیهمتا در دنیای تعمیر گیربکس اتوماتیک بشناسید.
این خدمات ممکن است شامل تعویض روغن گیربکس، تعمیرات مکانیکی، تنظیمات الکتریکی و تعویض قطعات آسیب دیده باشد. از اهمیت انجام تعمیرات منظم و به موقع برای جلوگیری از آسیبهای جدی به گیربکس و افزایش عمر مفید آن نیز باید خبر داشت.
شما میتوانید برای تعمیر گیربکس ماشین خود به گیربکس رالی مراجعه کنید
برای اینکار باید یا میتوانید با ما در ارتباط باشید یا به تعمیرگاه ما مراجعه کنید.!
گیربکسات اتوماتیک و دستی فرقهای مهمی دارند که به توضیحات زیر توجه کنید:
به طور کلی، انتخاب گیربکس مناسب باید با توجه به نیازها و سلیقه شخصی شما انجام شود.
هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک ممکن است بسیار متنوع باشد و بستگی به مشکلات و خرابیهای خاصی که در گیربکس وجود دارد دارد. اما برخی از هزینههای متداولی که ممکن است باید برای تعمیر گیربکس اتوماتیک پرداخت کنید عبارتاند از:
تعویض مایع گیربکس: مایع گیربکس اتوماتیک باید بهطور دورهای تعویض شود و هزینه آن از هزینههای تعمیرات معمولی است.
تعمیرات جزئی: ممکن است قطعات و قطعات جزئی از گیربکس نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشند که این نیازها به تعمیرات مکلف میکند.
تعویض مجموعه دیسک و کلاچ: در برخی موارد، دیسکها و کلاچهای گیربکس اتوماتیک نیاز به تعویض دارند که هزینه آنها به هزینه تعمیرات اضافه میشود.
تعمیرات مکانیکی: شاید بخواهید گیربکس را باز کنید و تعمیرات مکانیکی انجام دهید که هزینه آن به طور چشمگیری بیشتر است.
هزینه نیروی کار: هزینه نیروی کار برای تعمیر گیربکس اتوماتیک نیز میتواند بسیار متغیر باشد.
به طور کلی، هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک میتواند از چند صد دلار تا چند هزار دلار بستگی به خرابی و مشکلات خاص گیربکس و نیازهای تعمیراتی آن داشته باشد.
بهتر است با تعمیرکار یا کارگاه تعمیراتی معتبر مشورت کنید تا بتوانند برآورد دقیقی از هزینههای تعمیر گیربکس اتوماتیک شما ارائه دهند.
گیربکس رالی ، کلید موفقیت خودروی شما
گیربکس رالی ، کلید موفقیت خودروی شما
هاست ، طراحی ، پشتیبانی و سئو با تیم ست آپ