تعمیر گیربکس اتوماتیک یا تعویض گیربکس اتوماتیک

اگر در خصوص تعمیرات گیربکس اتوماتیک به مشاوه تخصصی نیاز دارید همین الان با ما تماس بگیرید     09127138292   –   09124518673

تعمیر گیربکس اتوماتیک یا تعویض گیربکس اتوماتیک

چیزی که میان مردم عامیانه شده است این است در صورت خرابی گیربکس اتوماتیک آن را تعویض میکنند , و جایگزین آن یک گیربکس اتوماتیک استوک میکنند.

تعمیر گیربکس اتوماتیک یا تعویض گیربکس اتوماتیک

تعمیر گیربکس اتوماتیک یا تعویض گیربکس اتوماتیک

در صورت خرابی گیربکس اتوماتیک بهتر است که آن را تعمیر کنیم .

یکی دیگر از تعمیر گیربکس اتوماتیک این است که تمام لوازم مصرفی از روغن گیربکس اتوماتیک و فیلتر گیربکس اتوماتیک پک کامل گیربکس به اضافه کاسه نمد ها و صفات گیربکس اتوماتیک که مدت زمان کارکرد ضعیف می شوند و یا می سوزند باید تعویض شوند و جایگزین شوند که در گیربکس اتوماتیک استوک همچین امکاناتی وجود ندارد ;
که کاملا گیربکس اتوماتیک تعمیر شود , و اگر کسی بخواهد همچین کاری بکند با هزینه بالا رو برو می شود .

بنابرین تعمیر گیربکس اتوماتیک خود خودرو بهتر است تا تعویض و جایگزینی گیربکس اتوماتیک استوک در غیر این صورت گیربکس اتوماتیک نو و آکبند به روی خودرو نصب شود .

گیربکس اتوماتیک :

کار کردن با این نوع گیربکس ها راحت تر می باشد. در خودروهایی که گیربکس اتوماتیک دارند، نیازی به دخالت راننده وجود ندارد. در این خودروها، پدال کلاچ حذف شده و اتومبیل به صورت خودکار، دنده صحیح را انتخاب می کند.
برای حرکت خودرو کافی است تا دنده را در حالت رانندگی قرار داده و پدال گاز را فشار دهید.
– گیربکس خودکار سیاره ای (AT): استفاده از این نوع گیربکس، در صنعت خودروسازی بسیار رایج می باشد. در گیربکس AT برای انتقال قدرت از چرخ دنده های خورشیدی سیاره ای استفاده می شود. کلاچ خودرو به صورت هیدرولیک و دارای یک سیستم کنترلی مجزا می باشد.
– گیربکس AMT : شاید بتوان گفت که این نوع گیربکس حد فاصل بین گیربکس دستی و اتوماتیک می باشد. در آن، مزایای گیربکس دستی و راحتی گیربکس اتومات دیده می شود. در این حالت، تعویض دنده و هزینه بالای سیستم های اتوماتیک وجود ندارد. پدال کلاچ حذف شده و تعویض دنده ها به کمک یک سیستم الکتریکی و یک برنامه کامپیوتری انجام می شود. در حالی که راننده هم می تواند دنده را سبک یا سنگین نماید.
AMT مخفف عبارت AUTOMATED MANUAL TRANMISSION می باشد و به معنی گیربکس دستی اتوماتیک شده است.

تفاوت گیربکس اتوماتیک با گیربکس عادی

دو تفاوت مهم بین خودرو هایی که دارای گیربکس اتوماتیک هستند و خودرو هایی که گیربکس‌شان اتوماتیک نیست، وجود دارد.

  • اول اینکه، در خودروهایی که دارای دنده اتوماتیک هستند؛ پدال کلاج وجود ندارد.
  • و دوم، در خودروهای دارای گیربکس اتوماتیک، تعویض دنده به صورت دستی صورت نمی‌گیرد.

در گیربکس‌های اتوماتیک، کافیست راننده دنده را در حالت حرکت قرار دهد، تا خودرو به صورت اتوماتیک حرکت کند. عمل تعویض دنده در این نوع خودروها به صورت اتوماتیک انجام می‌شود.

همانطور که گفته شد، عملکرد دنده‌های اتوماتیک با دنده‌هایی که به صورت دستی و به وسیله انسان صورت میگیرند، کاملا متفاوت است. با وجود اینکه هر دو این دنده‌ها یک نتیجه را حاصل می‌کنند؛ اما بد نیست شما با نحوه عملکرد هر کدام از آنها آشنا شوید.

Call Now Button