ماشین تیگو 5
تیگو 5
خودروی تیگو 5 در سال ١٣٩۴ و به عنوان اولین خودرو تحت برند چری، بوسیله مدیران خودرو در کشورمان عرضه گردید. تا پیش از آن محصولات مدیرانخودرو همگی با برند ام وی ام وارد بازار میشدند. این محصول یک بار در سال 1395 دستخوش فیسلیفت ظاهری شد و پس از آن یعنی در سال 1397 با اضافه شدن چند آپشن نظیر مانیتور 10 اینچی عمودی و سنسور باران توانست لیست امکانات خود را تکمیلتر از قبل نماید. تیگو 5 یک کراساوور دیفرانسیل جلو است و طبیعتاً برای سفرهای خارج جادهای ساخته نشده اما بدلیل ارتفاع مناسب، حسی مشابه خودروهای شاسیبلند واقعی را به سرنشینان منتقل مینماید.
این خودرو در دل خود با موتوری 1971سی سی که با 4 سیلندر نصب شده
حداکثر توانی که میتونه تولد کنه برای ی موتور 4 سیلندر 139اسب بخار میباشد.
این خودرو از نوع گیربکس cvt که ساخت بوش آلمان Bosch با محور جلو بر روی این خودرو نصب شده است یکی از حساس ترین
گیربکسها میباشد.
مطالب مفید :بهترین ماشین های دنده اتومات ایران
بررسی تیگو 5
چری تیگو 5 بدلیل طراحی قابل قبول داخلی و بیرونی، فضای نسبتاً جادار کابین، امکانات کامل و همچنین سواری نرم و راحتش مورد استقبال مشتریان قرار گرفته و موفق شده به عنوان یک ماشین خانوادگی، سرویس نسبتاً مطلوبی به مالکین خود ارائه نماید. همچنین با توجه به استفاده از پیشرانه تنفس طبیعی، هزینه استهلاک و نگهداری پایینتری در قیاس با رقبای توربو خود دارد و با ترمزها و ایمنی مناسب تا حد زیادی قابل اعتماد نشان میدهد. البته در این بین نباید از مشکلاتش هم غافل شد. مثلاً مصرف سوخت رسمی 9 لیتر در هر صد کیلومتر (که در عمل بیشتر هم میشود) برای یک خودرو امروزی جالب به نظر نمیرسد؛ همچنین شتاب و کشش نسخه تنفس طبیعی این محصول هم چنگی به دل نمیزند. جدای از اینها از نظر عایق بندی کابین در مقابل صدای موتور، کیفیت متریال داخلی و هندلینگ هم نمیتوان توقع زیادی از نماینده چری داشت. البته تیگو 5 همانند سایر محصولات مدیران خودرو معمولاً با شرایط اقساطی متنوعی به مشتریان فروخته میشود و همین عامل در موفقیتش تاثیر بسیاری داشته، اما با این حال برچسب قیمتی نسبتاً گران در کنار افت قیمت زیاد در بازار دست دومها از جمله مشکلات خرید تیگو 5 محسوب میشوند.
داخل تیگو 5
با ورود به داخل کابین با فضای نسبتاً جادار و زیبائی روبرو میشویم که بواسطه وجود نمایشگر عمودی 10 اینچی و سایر آپشنهای پیش رو، مدرن و امروزی به نظر میرسد. غربیلک فرمان طراحی خوبی دارد و نشانگرهای جذاب پشت آمپر در کنار خطوط شکسته داشبورد، مقداری هیجان را هم چاشنی کار نمودهاند.
مزایا و معایب
+ طراحی خوب کابین
+ ظاهر قابل قبول
+ کابین جادار
+ آپشنهای بیشتر در مدلهای جدید
+ عملکرد اقتصادی گیربکس
– سواری خشک
– کشش کم در سربالایی
تعمیرگاه گیربکس رالی با کادری مجرب در کنار شماست
با تخصص کامل و عیب یابی رایگان
جهت مشاوره تماس بگیرید
قطعات تیگوقطعات تیگو
ایرادهای شایع گیربکس cvt تیگو 5
1 ضعیف شدن در سربالایی ها یا ب اصطلاح کم جون شدن ماشید در سربالایی
2 بریدن زنجیر که در این مورد خودرو کاملا از حرکت میاستد
3 خرابی سلکتور یا همان نشان دهنده حالت خودرو
4 زوزه کشیدن در هنگام حرکت یکی دیگر از ایرادهای این نوع خودرو هست
5 خرابی ساعت هم جزو یکی دیگر از ایرادهای این نوع گیربکس میباشد
نکته قابل توجه این است که قیمت قطعات این نوع گیربکس بسیار بالاس و باید به جاهایی که از تخصص کافی برخوردار هستن مراجعه کنید
تعمیرگاه گیربکس رالی با مهارت و تخصص در این نوع گیربکس در تعمیرات و نگهداری با ضمانت کاری و کتبی میباشد
جهت عیب یابی رایگان و مشاوره با ما در تماس باشید